Sunday, February 7, 2016

බැලලියන්ගේ සින්දු හා බූරුවන්ගේ මාධ්ය භාවිතය





"I don't think art is a competition , there are no number one
 singers and bad singers. It all depends on how you enjoy it what your taste is. For example i like metal but for most my friends it's just noise and screaming. Some people like EDM but for some it is merely a jam of electronic fart noises. Just because you don't like it doesn't mean it's bad.If you can't stand seeing something , then there is this amazing new invention called the "remote". So stop bitching , pick up the remote , and change the fucking channel."

මේ කියමන උපුටාගත්තා මාගේ හෙන බොක්කක් වන අති ගරු ගැබා මහතාගේ fb පෝස්ටුවකිනි.මේ පෝස්ටුවට ප්‍රස්තුත වන්නෙ අද වන විට බොහෝ දෙනා කතාවට ලක් කරන දන්නෝ බුදුන්ගේ ගීයේ ඔපෙරා version එක නිසා හටගෙන ඇති ආන්දෝලනය නිසාවෙනි.මේක මේ තරම් කතාබහට ලක් වූයේ ඔපෙරාවක අරුත,වින්දනය නොදත් ගොන් ආදන් රැලක් මේ ගායිකාවට කරන්න තිබෙන සියලු අන්දමේ අපහාස උපහාස කරමින් සුපුරුදු නූතනවාදී ලාන්කීය අභිමානය වන, social media හරහා ගෑනුන්ට උඩ දමාගෙන ඇරීමේ නිදහස උපරිමෙන් විදින්නට ගත් නිසාය.ඒකට පොහොර දැම්මේ මේ දවස් වල ලන්කාවේ පට්ට එඩිතර මාධ්‍යවේදී දෙපොලගෙන් එකෙකි.ඒකාට අනුව මේ ගීය බැලලියෝ කෑ ගසන්නාක් මෙන් ඇහෙන එකකි.කියන එකීට ගඩොල් බාගයකින් ගැසිය යුතු ගීයකි.නොදන්නා සන්ගීතයක් ගැන කතා කරන්නට යන මේ ගොන් හාදයෝ මේ අපහාස කරනුයේ ශ්‍රී ලක්න්කාවෙන් බිහිවූ විශිශ්ඨතම ඔපෙරා ශිල්පිනියටය.

නයියාටද ඔපෙරා දිරවන්නේ නැත.ඉස්සර ඛේමදාස මාස්ටර්ගේ ඔපෙරා සීන් එකක් අහන්නට ගිහිල්ලාද නයියාට එපාවී නයියා කලේ ගැබා කියන්නාක් මෙන් remote එක ගෙන channel එක මාරු කර වෙන ඉලව්වක් බලන එකය.අපිට රස නොවැටුනාට ඛේමදාසගේ ඔපෙරා හැකියාව ගැන මේ රටේ සන්ගීතය ගැන දන්නා විද්වතුන් මහත් භක්තියෙන් කතා කරති.ඉතින් එහෙව් විද්වතුන්ගේ පැසසුම් ලබනා ඛේමදාසගේ සන්ගීතය, සන්ගීතය ගැන මෙලෝ හසරක් නොදන්නා නයියා විවේචනය කරන්නේ කෙසේද?...මෙතනදීත් වී ඇත්තේ එවැන්නෙකි.ඛේමදාසටත් එහා යමින් ලෝක මට්ටමේ හැකියාවකින් ලෝකය දිනූ ශිල්පිනියකට පත්තර කියවන හාදයෙක් අපහාස කරන්නේය.ගෙදරදී තම ගෑනිත් එක්ක නිදි යහනේදී හෝ යාලුවෝ එක්ක වූ වෙලාවකදී නම් මේ වගේ අපහාස කලාට කමක් නැත.මේ ගොන් හාදයා තම වාචාල කටින් අපහාසය කරනුයේ රටම නර්ඹන රූපවාහිනී වැඩසටහනකදීය.මේ වගේ ගෝතයෝ මාධ්ය වලට ගත් පසු පත්තරේ තියන ලබ්බක් කියවලා ඉන්නේ නැතුව තම්න්ගේ බුද්ධි මහිමය දිග හරින්නට යන්න්නේය.ඉන් පසු හෙන පොරවල් වන්නේය.ජනතාවගේ වීරයෝ වන්නේය.දෙර්ණේ පත්තර කියවන ඩබලම මේ වෙද්දී යුගයේ super manලා වී හමාරය.

අනික මේ සින්දුව අසා නැට්ට හපන් අඩන එවුන්ට තියන ලොකුම ප්‍රශ්නය මේකෙන් බුදු දහමට හා භක්තියට වන හානියයි.මේ ගීතයේ උපත ලබන්නේ පල්ලියේ ගීතිකා ආශ්‍රිත තනුවකින් බව මීට කලිනුත් අසා ඇත.ඒ වග මොකක් උනත්, බුදු දහම යනු  music style එකක් නොවේ.බුදු හාමුදුරුවෝ සින්දු කියූ ගායකයෙක් නොවන්නේය.උන්වහන්සේ ශ්‍රේශ්ඨ දර්ශනයක් මෙලොවට හදුන්වා ශාස්තෘ වරයෙකි.ඒ ගැන ඇති ගවුරවය හා පැහැදීම කරණකොටගෙන රචකයෝ ගී පද ලියති.භක්තිය තැවරී ඇත්තේ ඒ ලියවුන පද වැලේය.ඊට පස්සේ ඕකට කෙනෙක් තනුවක් යොදන්නේය.ඒ දාන තනුව classical එකක්ම විය යුතුයැයි බුදුහාමුදුරුවෝ දේශනා කොරලා නැත්තේය.ඒ දාන තනුව reggae, hip hop,six-eight හෝ ඔපෙරා එකක් විය හැකිය.එය එසේ විය නොහැකියැයි කොහේ වත් සම්මතයක් නැත.භක්තිය හා බුදු ගුණ අඩන්ගු වී ඇත්තේ පද වැල තුල මිසක් තනුවේ නෙවීය.මන්ද බුදු දහම යනු music style එකක් නොවන නිසාය.


භක්තිය තිබිය යුත්තේ උබලාගේ හිතේ මිස music එකේ නොවේය.ඒ නිසා නොදන්න ලබ්බවල් ගැන බන කියන්නට ගොස් නා ගන්නේ නැතුව තමන් අකමැති හෝ දිරවාගත නොහැකි දෙයක් විකාශය වන විට remote එක ගෙන channel එක මාරු කරාම වැඩේ අහවරය.ඒවාගේම media වල ඉන්නා මාධ්යවේදී වීර පුරුශයන් තමන් කියනා දේ ගැන දෙපාරක් නොව හත් අටවතාවක්ම හිතනවානම් හොදය.මන්ද ඔය වාචාල කටවල් වලින්  පිට වන වචන මුලු ලෝකයක් දකින අතර පසුව ඒවාට වලට තටු ලැබී විචාර බුද්ධියක් නැති මෝඩයන් හරහා මුලු සමාජයක් නොමග යැවිය හැකි බැවිණි

2 comments:

  1. I don't see any thing wrong with that singing. Just a different version. Most of our people are typical frogs.

    ReplyDelete
  2. සල්ලි හම්බ වෙනවනම් ඕන මගුලක් යකෝ...

    ReplyDelete